מחפר זחלי – באגר

מחפר זחלי המכונה גם באגר או מחפר זחל הידראולי כפי שמופיע ברישיון ציוד מכני הנדסי הוא רכב צ.מ.ה המיועד לעבודות חפירה בנפח גדול לענפי הבניה והתשתיות. המחפר הזחלי מורכב משלושה חלקים עיקריים:   מזקו”ם, צריח וזרוע חפירה. המזקו”ם הוא ראשי תיבות של “מערכת זחלים, קפיצים ומַרְכּוֹבִים” והוא שם למערכת ההנעה של ציוד מכני הנדסי כבד ורכב קרבי משוריין, המבוססת על מערכת זחלים (שרשראות של חוליות רחבות המחוברות במיסבים), קפיצים וגלגלי מרכוב. הזחלים מהווים משטח רחב ורציף עליו נעים גלגלי המרכוב, והזחל מסובב באמצעות זר מניע המחובר למנוע נסיעה הידראולי. הזחלים מפזרים את משקלו של כלי הרכב על שטח פנים גדול יותר מרכב גלגלי ובכך הלחץ שמפעיל הרכב הזחלי על הקרקע קטן באופן ניכר, דבר המונע מכלי רכב זחליים כבדים לשקוע בקרקע חולית או בוצית.

הצריח של הבאגר מחובר אל המזקו”ם בציר מרכזי ויכול לבצע צידוד של 360 מעלות ברדיוס קבוע, דבר המאפשר לחפור בנקודה אחת ולרוקן את הכף בנקודה שניה וזאת מבלי להזיז את הזחלים. בחלקו האחורי של הצריח מורכב מנוע דיזל שמספק כוח למערכות ההידראוליות ולמערכות החשמל, ובחלקו הקדמי מורכבים תא המפעיל וזרוע החפירה. 

זרוע החפירה מורכבת משלושה מפרקים הידראוליים המאפשרים לה להתארך ,להתקצר ולהטות את כף החפירה בקצה למטה ולמעלה. בנוסף להיותו כלי ייעודי לחפירה משמש המחפר הזחלי גם לעבודות חציבה כשבקצה הזרוע מותקן פטיש חציבה הידראולי או לעבודות קידוח כאשר בקצה הזרוע מותקן מתקן קידוח. קיימים גם מחפרים זחליים מיוחדים לעבודות הריסה המאופיינים בזרוע ארוכה מאוד המגיעה עד לגובה של כ- 30 מ’. לכלים אלו תא מפעיל מיוחד המתרומם לגובה על מנת לאפשר למפעיל שדה ראיה טוב יותר.

קיים מגוון רחב של מחפרים זחליים החל במחפרים זחליים זעירים במשקל כולל 1-10 טון לעבודות קלות, מחפרים זחליים בינוניים במשקל כולל 12-38 טון לעבודות בינוניות, מחפרים זחליים כבדים במשקל כולל 47-120 טון לעבודות קשות ומחפרים זחליים אימתניים במשקל כולל 200-840 טון לעבודות כריה במכרות גדולים.

מדוח צמ”ה של משרד התחבורה עולה כי בשנת 2021 נמכרו בישראל 348 באגרים חדשים.  

את ראש טבלת המכירות בישראל מובילה חברה ‘מאיר’ יבואנית המותג וולוו עם 108 מסירות של כלים חדשים. שניה בטבלה היא חברת ‘טרקטורים וציוד איי טי אי’ יבואנית קטרפילר עם 61 מסירות של כלים חדשים ובמקום השלישי נמצאות חברת צ.מ.ד יבואנית המותג היטאצ’י, חברת ‘אמקול’ יבואנית המותג דוסאן וחברת אפקו יבואנית המותג יונדאי כל אחת מהן עם כ-30 מסירות.

לכל מונחון הציוד >

מודעות אחרונות

מודעות אחרונות

ג’יקס GEAX
EK110
שנת ייצור
2021
ש. מנוע
5300

1,100,000

ג’י.סי.בי. במפורד JCB
3CX4T
שנת ייצור
2015
ש. מנוע
9000

80,000

ג’י.סי.בי. במפורד JCB
540-170(109 hp)
שנת ייצור
2024
ש. מנוע
לא צוין

לא צוין

ג’י.סי.בי. במפורד JCB
3CX (109HP)
שנת ייצור
2024
ש. מנוע
לא צוין

לא צוין

התחברות

או

שכחתי סיסמה

הרשמה וכניסה לאתר

אותיות באנגלית ומספרים - ללא רווחים.

או

חישוב ערך הכלי כמשומש ביחס לחודש עליה לכביש

מחיר המחירון עבור כלי זה כמשומש לתאריך 12/2023 הוא: 54,000 .
במידה והכלי עלה לכביש אחרי 01/2019 יש להוסיף  עבור כל חודש נוסף.
ערכו המשקולל של הכלי שעלה לכביש בחודש 04/2019 הוא

חישוב ערך הכלי כמשומש ביחס לשעות המנוע

כלי זה אמור לעשות כ-750 שעות בשנה.
ביחס לתאריך העלייה לכביש יש להפחית 1% ממחירו בגין שעות עבודה עודפות.
מחירו המעוגל והסופי לאחר שקלול שעות מנוע הוא 147,500 ₪

* במידה ולכלי יש תוספות יש להוסיפן למחיר הסופי המשוקלל באחוזים.
* תוספת עבור חודש עליה לכביש משוקללת ב 5 השנים הראשונות בלבד.
* כל הסכומים מעוגלים לצורך נוחיות.
* המחירים אינם כוללים מע”מ.

דילוג לתוכן